ظروف پلاستیکی نشکن مقاوم در برابر حرارت

اگر بخواهیم از کاربردی‌ ترین ظروف آشپزخانه صحبت کنیم، ظروف پلاستیکی نشکن مقاوم در برابر حرارت که از آن‌ها به عنوان ظروف ایمن یاد می‌ شود، جایگاه ویژه‌ ایی خواهند داشت، ظروف نشکن ظروفی هستند که به راحتی قابلیت شکل پذیری دارند و در برابر ضربات متعدد و ضربات ناگهانی مقاوم هستند و به آسانی نمی‌ شکنند.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

ظروف پلاستیکی نشکن مقاوم در برابر حرارت

ظروف پلاستیکی نشکن

ظروف پلاستیکی نشکن ظروف مقاوم در برابر حرارت ظروفی هستند که کم خطر هستند و قابلیت استفاده در مایکروویو را دارند، به طور کلی ظروف پلاستیکی نشکن از نظر درجه مقاومت در برابر حرارت، قابلیت بازیافت و میزان شفافیت به هفت گروه تقسیم بندی می‌ شوند که در این میان پلاستیک‌ هایی که دارای کد ۲ و کد ۵ هستند به عنوان ظروف پلاستیکی نشکن از آن‌ها یاد می شود.

پلاستیک کد ۲ یا همان پلی اتیلن با چگالی بالا از جمله پلاستیک‌ هایی هستند که دارای دوام و درجه مقاومت بالایی هستند و برخلاف اکثر ظروف پلاستیکی استفاده مجدد از آنها خطری را ایجاد نمی کند، پلاستیک کد ۵ یا همان پروپیلن، همانند کد ۲ برای استفاده در مایکروویو مناسب هستند و جز ظروف پلاستیکی بی‌خطر به شمار می‌ آیند.

بهترین ماده برای تولید ظروف نشکن پلی پروپیلن (PP) می‌ باشد که این ماده علاوه بر مقاومت بالا در برابر حرارت، در برابر ضربه نیز مقاوم هستند و خیلی راحت خم ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌می‌ شوند، همچنین این ماده روغن و مواد شیمیایی را از خود عبور نمی‌ دهد و به عنوان یک گزینه ایمن برای نگهداری مواد غذایی به شمار می‌ رود.

به دلیل اینکه در ساختار ظروف پلاستیکی هیدروکربن وجود دارد مقاومت این ظروف در برابر حرارت بسیار کم است و در دماهای بالا بسیار سریع ذوب می شوند، اما راهکارهایی وجود دارد که بتوان با استفاده از روش‌ های شیمیایی و فیزیکی مقاومت این ظروف را بالا برد و آن‌ها را در برابر ضربه و حرارت مقاوم کرد .

از روش‌ های مقاوم کردن ظروف پلاستیکی در برابر حرارت، استفاده از روش شیمیایی و فیزیکی می‌ باشد که در روش شیمیایی، عاملی که در برابر حرارت مقاومت ایجاد می‌ کند را به روش‌ واکنش‌های شیمیایی همزمان با تولید پلیمر به آن اضافه می‌ کنند اما در روش فیزیکی این مواد مقاومت‌ زا یعد از تولید اولیه پلیمر به آن اضافه می‌ شوند.

ظروف پلاستیکی نشکن گزینه‌ های بسیار مناسبی برای نگهداری غذاهای گرم و نگهداری غذا در فریزر می‌ باشند البته به شرط آنکه درب محکمی داشته باشند و امکان جریان داشتن هوا در داخل آن وجود نداشته باشد.در گذشته نگهداری و پخت غذا در ظروف پلاستیکی مورد انتقاد افراد زیادی قرار می‌ گرفت و اکثر افراد مخالف این مورد بودند زیرا به اعتقاد این افراد، ظروف پلاستیکی مونومر‌ هایی را از خود آزاد می‌ کردند که برای سلامتی افراد مضر بودند و باعث ایجاد مشکلات گوارشی و سرطان می‌ شدند.

امروزه با پیشرفت علم و بهره گیری از تکنولوژی‌ های به روز دنیا، دانشمندان موفق به تولید انواعی از ظروف شدند که در برابر حرارت و ضربه مقاوم هستند و کیفیت بالایی دارند، همچنین این ظروف ایمن ترین گزینه برای نگهداری و پخت مواد غذایی در مایکروویو به حساب می‌ آیند.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.