ظروف پلاستیکی مشکی و 3 نکته مهم در رابطه با نگهداری آن

امروزه در مراسم ها از ظروف پلاستیکی استفاده می شود که، از لحاظ رنگ‌ نیز دارای تنوع بالایی است به گونه ای که شامل:ظروف پلاستیکی مشکی، شفاف یا نیمه شفاف و رنگی رنگی تولید می شود که به ۳ نکته مهم در رابطه با نگهداری آن می پردازیم.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

ظروف پلاستیکی مشکی و 3 نکته مهم در رابطه با نگهداری آن

ظروف پلاستیکی مشکی

ظروف پلاستیکی مشکی تنوع زیاد در انواع ظروف پلاستیکی آنها را به بخش های زیادی از جمله؛ظروف پلاستیکی شفاف شکننده، نرم، نیمه شفاف و همچنین فومی و….. تبدیل کرده است که هر کدام می تواند کاربرد های جداگانه ای داشته باشد؛ مثلا ظروفی که شفاف هستند برای نوشیدنی های سرد است و اصلا برای نوشیدنی های داغ مناسب نمی باشد و یا ظرف های فومی هم جهت نگهداری غذای گرم می باشد اما بهتر است که غذای خیلی داغ در آن نگهداری نشود.

در انتخاب ظروف پلاستیکی باید کاملا محتاطانه عمل کرد، زیرا اگر از کیفیت بالایی برخوردار نباشد می تواند با گذشت زمان در بدن باعث ایجاد بیماری های زبادی از جمله سرطان کند.

یکی از ظروف پلاستیکی که امروزه خیلی زیاد در دسترس مردم قرار دارد و جز پر مصرف ترین طرف ها به شمار می آید؛ ظروف پلاستیکی آب معدنی می باشد که جنس آن از pvc می باشد و ظرر بسیار زیادی برای انسان ندارد اما باید از نگهداری طولانی مدت آب و همچنین سرکه یا غوره در آن خودداری کنیم و به طور کلی باید از ریختن مواد اسیدی به داخل آن خودداری کنیم زیرا طرر آن را بیشتر می کند.

برای رنگی کردن ظرف های پلاستیکی از یک ماده به اسم مستربچ استفاده می کند که اگر از نوع با کیفیت آن باشد ظرری برای سلامت انسان ندارد.

ظروف پلاستیکی مشکی بسیار زیبا تر هستند اما به دلیل اینکه ظروف پلاستیکی توانایی تحمل رنگ را ندارد و با رنگ کردن آن، مواد شیمیایی و یا مواد تشکیل دهنده پلاستیک را به غذای ما انتقال می دهد دارای ظرر های بیشتر و در نتیجه بیماری های بیشتر را به انسان منتقل می کند.

به طور کلی ظرف های پلاستیکی در هر رنگ می تواند دارای مزایا و معایبی باشد از جمله:

معایب ظروف پلاستیکی:می تواند برای سلامتی انسان مظر باشد، برای استفاده در ماکروویو مناسب نمی باشد، بازیافت ان نیز دارای مشکل می باشد.

مزایا ظروف پلاستیکی: باعث راحتی در کار ها و به نوعی صرفه جویی انرژی برای تولید می شود، جابه جایی آسان، تنوع بالای آن جهت استفاده در هر مراسم و هر مکان، نسبت به مواد الکلی مقاومت بالایی دارند.

*برای تشخیص اینکه یک ظرف پلاستی از کیفیت بالایی برخورد دار باشد یا نه بهتر است که جلوی آفتاب مستقیم بگیریم و اگر در روی آن شیار هایی ایجاد شده باشد مناسب نمی باشد و هر چقدر که تعداد شیار ها بیشتر باشد نشان دهنده کیفیت پایین آن می باشد.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.